dilluns, 25 d’octubre del 2010

Cañon del Colca

23-10-10

Per a fer l'excursió al Cañon del Colca ens sona el despertador a les 2 de la matinada. Cap a les 2:30 ens passa recollir l'autobús, que per sort tenia els seients amples i vam poder dormir una mica. Arribant a la Vall del Colca parem a Chivay cap a les 6 del matí. Fem una parada per anar a les termes. Provem la primera piscina que està a l'aire lliure i en sortim escladats, o sigui que sortim corrents cap a la piscina coberta que només està a uns 40 graus. Mitja horeta en remull, i anem a prendre un "fantastic" esmorzar continental, consistent en uns panets amb una mica de mantega i melmelada, una infusió i un suc.
Amb la panxa plena tornem a l'autobús i anem cap a la Cruz del Cóndor, on entre una munió de turistes intentem veure algun còndor sense èxit. Quan ja marxàvem sense haver vist cap còndor, l'autocar para perquè n'han vist un. Sortim corrents i gràcies al zoom de 18 augments puc fer una foto borrosa del que suposem es un còndor.
Fem un parell de parades per veure paisatge i unes tombes excavades a la roca. També vam fer una parada a un poblet on hi havien indígenes amb paradetes d'artesania, i animals (alpaques i ocells rapinyaires) amb els que per un preu mòdic et podies fer una foto.
I per fi arribem a "Qhapaq Nan", un restaurant amb un buffet lliure que ens va encantar. Vam sortir d'allà amb la panxa plena i l'esperit alegre.
Havent dinat, tornem cap a Arequipa, prerò abans fem una parada a 4900 metres, a un mirador dels volcans. Vam acabar amb una mica de mal de cap degut a l'alçada, però en baixar va passar ràpid.
La darrera parada va ser a unes llacunes on hi pasturaven llames i alpaques (són camèlids domesticats). Més endavant sense baixar de l'autocar vam veure vicunyes (que són salvatges).
Arribem a Arequipa molt i molt cansats (entre el jet-lag i la pallissa del viatge i de llevar-nos a les 2 del matí).
Sopem fruita i galetes a l'hotel i a dormir.

1. Quina pena! Quina mala sort!
    Quedeu convocats a un passi de les diapositives dels còndors del Perú. En vaig fer dos rodets (sí, sí, heu llegit bé, rodets, que jo encara faig diapositives de l'era analògica) i veureu quina preciositat és tenir aquells animals lluents de vol majestuós tan aprop. De fet, el dia abans de ser-hi nosaltres tampoc els havia sortit cap còndor i és que sembla que són molt sensibles a l'estat de la climatologia i només surten si ho veuen molt clar. La bona notícia és que hi podeu tornar quan feu el viatge al Perú...