dissabte, 30 d’octubre del 2010

San Pedro de Atacama

25-10-10

Les 12 hores de viatge entre Arica i San Pedro passen bastant a poc a poc, entre parades a l'aduana a les tantes de la matinada i altres que encara no sabem el per què.

A les 10h del matí arribem a San Pedro i després de buscar una miqueta trobem un hostal amb les tres "b": bo, bonic i barat. És l'Hostal Puriko. I com que no ens sentim massa cansats anem a fer un vol pel poble, començant a mirar agències per fer excursions i restaurants per menjar.

Val a dir que el poble és molt xulo: carrers de terra amb cases baixetes i fetes amb totxanes de fang i palla, a mi em recorda una mica l'oest. Es nota que viuen completament del turisme, tot és molt a l'estil europeu, i no tenim la sensació d'estar a l'amèrica llatina.

De seguida ens crida l'atenció una agència, "Atacama mística", que té molt bona pinta i els nois que ho porten són joves i se'ls veu amb moltes ganes.
També localitzem un restaurant que serà com casa nostra, "Coyote Bike", on fan un pollastre a la planxa IMPRESSIONANT, i un salmó a la planxa que te'n llepes els dits. Ah, i un oli d'oliva de Xile amb una olor i un gust...!! mmmm!
Després d'una migdiada merescuda i de comparar algunes agències més, decidim contractar una visita a la "Laguna Céjar" i "Ojos del Salar de Atacama" amb Atacama Mística. També ens donen informació per anar als Géisers del Tatio, Valle de la Luna i la travessa a Bolívia pel Salar de Uyuni.
Tornem a sopar al Coyote i a dormir!